Ντοκιμαντέρ, ένας πρώτος ορισμός

Ντοκιμαντέρ, ένας πρώτος ορισμός

Το Φεβρουάριο του 1926, ο John Grierson, σε μια αναφορά στην ταινία του Robert Flaherty, «Moana», στην εφημερίδα «Sun», της Νέας Υόρκης, χρησιμοποίησε για πρώτη φορά τον όρο «ντοκιμαντέρ» («documentary»). Ο όρος δεν εμφανίζεται για πρώτη φορά στο κινηματογραφικό λεξιλόγιο.

Προβολές 19, 20, 26 Απριλίου 2018 : 20ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2018

Προβολές 19, 20, 26 Απριλίου 2018 :  20ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2018

                Πέμπτη 19 Απριλίου 2018 στις 8.30 μ.μ. (1η μέρα) Πάνω απ’ όλα το έργο Ένα αφιέρωμα στον Νίκο Καζαντζάκη, τον σπουδαίο συγγραφέα και στοχαστή. Ερευνητές, καθηγητές που ασχολήθηκαν με τον μεγάλο Κρητικό

Meshes of the Afternoon, της Maya Deren

Meshes of the Afternoon, της Maya Deren

Με καλλιτεχνικά έργα σαν αυτά της Maya Deren αποκρυσταλλώνονται οι αιτίες που η τέχνη αποτελεί οικείο χώρο για την ψυχανάλυση. Τόσο το υποκείμενο της δημιουργίας όσο και το ίδιο το έργο τέχνης προικοδοτούν τη ψυχαναλυτική σκέψη με ένα πλήθος αναφορών,

Chris Marker, La Jetee, 1962

Chris Marker, La Jetee, 1962

Η Μνήμη είναι θραύσμα του Χρόνου. Αρχικά, οι αναμνήσεις δεν ξεχωρίζουν από τις κοινές στιγμές. Αποκτούν βαρύτητα μόνο αργότερα, όταν οι πληγές που προκαλούν καταλαμβάνουν χώρο στη Μνήμη. Υπάρχουν κάποιες σπάνιες περιπτώσεις σκηνοθετών που καταθέτουν αφοπλιστικά το είναι τους, όντας